apa yang customer suka sebenarnya .?
kalau staff tak friendly , complain .. friendly sangat pun nak complain .
yang hebatnya .. bila aku jalan jalan kat kfc tu , nanti diorang panggil .
me- "dik dik , ye cik , any problem?"
customer-"lelaki tu dia tu tak betul ke?"
me= "kenapa dengan dia?"
customer - "saya tanya dia mana toilet , dia jawab macam marah marah . lepas tu cakap sorang sorang .. bukannya apa , bahaya orang macam ni . mana tahu dia mengganas nanti . dik kena amik tindakan"
me - "-_____- hmmm nanti saya cakap kat manager (terus blaa)"
second dialog
tengah jalan jalan
customer -'dik dik, saya nak tanya , siapa staff yang tadi tu'
me - 'oh . kenapa dengan dia ?'
customer -'dia tu memang penyebok ke?'
me- 'heh -_____- kenapa ye?'
customer- 'ye lah , saya tengah duduk tetiba cakap cakap dengan saya . lepas tu dia tanya yang tu gf atau bini saya ke? staff tak boleh nak menyebok tau pasal hal customer . ini dah salah . saya tak suka la macam ni .'
me- ' oh ye ke ? dia cakap macam tu (dalam hati rasa gerammmmm je) . oh maaf lah , saya ni 'trainee' lagi (sambil menunjuk name tag yg ade tulis trainee even dah 3 bulan keje. =D) ..saya tak berapa kenal dia .. maaaf eh ..
terus lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ..
kenapa complain dekat aku? ade rupa manager ke?? ada satu nenek tu lagi hebat ,, suruh aku bukak cctv . nak tengok jenayah, -_____-